Sunday, June 1, 2008

Guneydogu Asya Notlari - Rotamiz

Guneydogu Asya seyahatimizin planlamasi yaklasik bir sene oncesinde basladi. Ilk bir kac ay etraftan gozume carpan kitap, dergi, blog yazisi, gezgin tavsiyeleri ne varsa kutuphanenin bir rafinda biriktirmeye ve bir yandan okumaya basladim. Maksat planlamaktan cok gidecegimiz yerler hakkinda fikir sahibi olabilmekti. Tabi okudukca anladim ki bizim 1 aylik iznimiz, bu cografyadaki ulkelerin zenginliginin ancak cok kucuk bir kismini kesfetmeye yetiyordu.

Bu sebeple en bastan bu seyahatimizin Asya'yla yanlizca bir tanisma olacagini kabullenip, 4 temada gidilecek yerleri belirledim.
.
* Buyuk sehirler
* Kirsal alanlar
* Tarihi miraslar ve
* Dogal parklar
.
Ne kadar organize geliyor kulaga di mi? Hah! Bu temalari gozeterek hazirladigim rotayi tam 11 kere degistirdim! Zavalli Laos, Burma ve kuzey Tayland'i icim kan aglayaraktan listeden cikarmak ve guneydoguasyaiki kod adli bir sonraki seyahate eklemek durumunda kaldim. Son olarak rota su sekilde kesinlesti:

* Buyuk sehirler: Hong Kong, Ho Chi Minh City (Saigon), Bangkok;
* Kirsal alanlar: Sapa, Bac Ha, Can Cau, Can Thao, Chao Doc (Vietnam); Siem Reap (Kambocya);
* Tarihi Miraslar: Hanoi, Hoi An (Vietnam); Angkor (Kambocya);
* Dogal Parklar: Halong Bay (Vietnam); Krabi, Koh Phi Phi (Tayland)

Listeden anlasilacagi gibi en cok vakti Vietnam'da gecirdik. Ulkenin kuzeyinden baslayip guneyine inerek 2 haftadan fazla zamanda pek cok onemli noktasini gezdik. Kambocya'da iki sehir secip 1 hafta da onlara ayirdik. Hong Kong'u yeme-icme temali bir haftasonu kacamagi olarak dusunup; Tayland'i eglenme ve dinlenme planiyla gezinin sonuna biraktik.

Bu bir ay icerisinde harika insanlarla tanistik, nefis yemekler yedik, inanilmaz guzellikte sehirler, kasabalar, koyler gezdik...ama bir yandan da su dunyanin ne kadar adaletsiz ve siradan insanlarin yeri geldiginde ne kadar acimasiz olabildigine tanik olduk. Ogrendik, ogrendikce ofkemiz artti..insanlarla tanistik, konustuk...umutlandik. Biz sefahatin, onlar sefaletin icinde yasarken bile onlar kadar guzel, icten gulumseyemedigimizi farkettik, cok utandik.
.

Sonucta seyahatten doneli bir ayi biraz gecti, daha resimlerimize bile dogru durust bakamadik ve Vancouver'a - gelismis, guzel, zengin sehrimize adapte olmakta, en azindan ben hala zorluk cekiyorum. Aklim ve en basit ifadeyle kalbim orada kaldi; hemen hergun - hele de resimlere bakarsam - kendimi geri gidiyor dusluyorum. Zamanla gecer diyorum kendime ama gecmesini istiyor muyum bilmiyorum... Gectigimiz cuma kendimi Birlesmis Milletler'in Vietnam sayfasini is ilanlari icin karistirirken yakaladim...yok artik demeyin, kimbilir belki bir gun Hanoi'den yaziyor olurum blogumu :)

***

Bir sonraki yazi: Hong Kong

3 comments:

  1. Çok heyecan verici görünüyor geziniz.Resimler de muhteşem...

    ReplyDelete
  2. oohhhh delirdim sonunda! bayılmaktan, kıskanmaktan, ama en cok da birgun gercekten oralara gidip de blogu oralardan update etme ihtimaline acayip inanmış olmamın verdigi keyiften :) çabbuk Hong Kong yazısı gelsiiiinnnn :)

    ReplyDelete
  3. ayıp ayıp ..
    bi evinde otur kardeşim ..
    :D

    ReplyDelete