Sunday, December 4, 2005

Biriktiler

Son haftalarda zaman nasil geciyor anlamiyorum, sanki gun 24 degil topu topu bir kac saat..annem de sikayet edip duruyor hergun bloga girip ayni seyleri gorunce ama hafta ici is yerinde butun gun bilgisayar basinda oldugum icin eve geldigimde maillerime bile bakmak istemiyor canim.. yine de yazmayi cok ozlemisim ve simdi disarida lapa lapa kar yagarken bundan iyi firsat olamaz!



Su siralar Vancouver tam anlamiyla kisa girdi..gectigimiz hafta ilk kar yagdi, biz de haftasonu kayaga gittik..burada yasamanin en guzel taraflarindan biri evinden ciktiktan 20 dakika sonra dagdasin..tabi bu avantaj Baris gibi kis sporlarina bayilanlar icin..bana kalsa butun kisi battaniye altinda -bi nevi kis uykusunda(!) gecirebilirim..yine de bu sene bir heves Martinez'lerle birlikte Cypress'a sezonluk bilet aldik ve saglam bir board-bindings-bot-kayak kiyafeti alisverisinden sonra dagdan kacmak icin hic bir mazeretim olmadigindan gecen Cts'ni bi guzel kayarak gecirdik :) (duzeltiyorum- ben daha cok yuvarlanarak gecirdim!)



Gectigimiz Pazartesi aksami Barisin cani tatli cekince ben de kollari sivayip cikolatali sufle yaptim..tahmin ettigimden cok daha basitti. Tabi biz iki kisi oldugumuzdan suflelerden iki tanesini ancak yiyebildik..ben de kalanini muffin kaplarina dokup pisirdim ve suflemsi kekimsi bir sonuc elde ettim..bu muffinleri sabahlari ise goturup yedik..islere gomulmusken sicacik cayla cok iyi gitti :)

Cikolatali Sufle
Tarif: Remix I

1/3 su bardagi toz seker . 3 corba kasigi un . 3 buyuk yumurta sarisi . 1 1/2 su bardagi sut . 1 tatli kasigi vanilya . 3 adet kare bitter cikolata . 6 buyuk yumurta aki . 1/4 cay kasigi tuz

- Firini 220 derecede isitin - Sufle kabini yaglayip toz seker serpin - Bir kasede un ve toz sekeri karistirin - Baska bir kasede yumurta sarilarini ve 1/4 su bardagi sutu karistirin - Bu karisima sekerli unu da ekleyip yine karistirin -Kalan sutu isitin, kaynamaya basladiginda yumurta sarili karisimi karistirarak ekleyin ve kisik ateste koyulasincaya kadar 2-3 dk karistirin - atesten alin, vanilya ve kucuk parcalara bolunmus cikolatalari ekleyip puruzsuz kivama gelene kadar karistirin - ayri bir kapta yumurta aklari ve tuzu cirpin, kalan sekeri yavas yavas ekleyerek karistirin - Ve son olarak bu karisimi bir spatula ile durmadan karistirarak cikolatali karisima ekleyin - Karisimi sufle kaplarina dokun ve firinda 30-35 dk pisirin - Kabarir kabarmaz firindan alin ve sicakken yaninda krema ve pudra sekeri ile servis yapin.

Ve yine Remix'ten cok onemli 3 puf nokta:

* Yumurtalar oda sicakliginda olsun
*Sufle piserken firinin kapagini acmayin (yoksa sufle soner)
*Suflenizi firindan cikar cikmaz mideye indirin - firinda ya da disarida bekletmeyin :)


*Kayak resimleri kolajindaki manzara fotografi Nik Williams-Walshe'e ait.

8 comments:

  1. duygucum sufle muhtesem olmustur eminim fakat kaplarina bayildim.ellerine saglik.

    ReplyDelete
  2. bardak olcusu cup olcusune mi esit?

    ReplyDelete
  3. 1 su bardagi tepeleme dolu bir cup olcusune esit..kolay gelsin :)
    duygu

    ReplyDelete
  4. Duygu, benimki de kar sporlari hastasi. Ben de bir Akdeniz cocugu olarak yillarca soguk, karli yerlerde yasamissam da usumeyi sevmiyorum diye yan ciziyorum hep. Bir gun buralara (kuzey kaliforniya)ya gelirseniz bizim karlarda da yuvarlandiririz sizleri :)

    ReplyDelete
  5. Sufleler cok hos gorunuyor , bayılıyorum sufleye ve kar goruntuıleriniz cok hos Duygu..

    Sevgilerimle
    Figen

    ReplyDelete
  6. cok tesekkur ederim yorumlara..fethiye umarim bi gun ya sizin oralarda ya bizim buralarda gorusuruz :))

    duygu

    ReplyDelete
  7. burda kar yok ama hava buz gibi ve sufle harika görünüyor ve burcu püf noktalarını yazdığın içinde teşekürler...
    İlk fırsatta deneyeceğim ve kaplar çok sevimli...
    sevgiler....

    ReplyDelete
  8. Duygucumm sufleler süper görünüyor. Hayır diyemeyeceğim tek şey çikolatalı sufle ve tarifini aldım hemen denicem :)
    daha siteyi yeni keşfettim dün akşam serdağ teyzem söleyince bugünn hemen baktımm bundan sonra sürekli seni burdan takip etcem :) :P kendine iiyi bak kocaman öpüyorum seni..
    Yaprak

    ReplyDelete