Friday, September 9, 2005

FIRTINA, RECEL ve RWANDA

- Aaa nerden cikti bu birdenbire?
- Camlar kirilir mi ki acaba?
- Duygu agaclara bak yerleri supuruyor!!
- Offf gokyuzune bak! Muhtesem!
- Yuruyuse cikilir mi acaba Baris hani macera olurdu
- Sacmalamasak!
- Allah! Cicekler!!!!!

Bunca zamandir Pasifik okyanusunun dibinde oturmamiza ragmen onumuzde uzanan deniz bir okyanusdan ziyade durgun bir golu andiriyordu..Hatta oyle ki annem bizde kaldigi haftalar boyunca her sabah uyandiginda 'bu ne bicim deniz hic anlamadim..hep dumduz, cok sakin' deyip durdu..Taaa kii dun geceye kadar..Dedik ki herhalde Katrina New Orleans'lardan kalkti buraya da bi ugrayayim dedi..Tabi saka bi yana dun gece buradaki ruzgarin siddeti bizi bu kadar sasirttiysa kim bilir kasirganin vurdugu sehirler ne hale gelmistir. insan herhalde tam anlamiyla yasamadan bilemez..


bak iste yaklasiyor firtinaaa...

Aslinda hic de belli etmedi kendini..gunduz hava cok guzeldi..gokyuzu piril pirildi, sabah kuzencim Anil'i havaalanina biraktik..sonra aksamustu markete yuruduk Barisla..sooyle bi hava alalim dedik..markete giderken hava piril pirildi..marketten ciktik gokyuzunu bulutlar kaplamisti..eve donduk yemege giristik..sonra da cay demleyip gectik televizyonun karsisina heyecanla CSI: Las Vegas'i izlemeye basladik. Ilk once siddetli bir yagmur basladi sonra bir ruzgar cikti ki inanilmaz..yani disarida olsam ucarmisim gibi geldi bana..biz barisla aval aval disari, bulutlara, denize bakip kendi kendimize konusurken gozumuzun onundekini gormemisiz! Bi baktim bizim cicekler kendinden gecmis!! nerdeyse kokleri cikmis topraklarindan..Allah allah nidalariyla ikimizde balkona ciktik disaridaki tum cicekleri iceri tasidik.. Zavallikciklar ruzgar yuzunden egilip bukulmuslerdi :o(


minicik evimiz cicekleri iceri alinca Vietnama dondu!!

Ruzgar butun gece siddetini kesmedi..bi gurultu bi gurultu..nasil uyuduk hatirlamiyorum ama sabah uyandigimizda sanki dun gece hic bir sey olmamis gibiydi deniz yine dumduz gokyuzu piril piril..sabah hemen haberleri dinledik, sehirde hersey yolundaydi..bir kac agac devrilmisti..bir-iki trafik kazasi..aslinda benim asil endisem sokakta yasayan evsizlerdi..ama neyseki sehirde fazlasiyla barinak var..ustelik sarhos olup bir yerlerde sizan evsizleri boyle havalarda vancouver polisi toplayip shelter adi verilen siginaklara goturuyorlar..Aslina bu Vancouver'in evsizleri ilginc bir konu ayri bir yazida onlardan bahsetmem lazim..cogu gonullu evsiz..iclerinden bazilarinin bayagi ilginc hikayeleri var..dedigim gibi baska bir yazida uzun uzun anlatirim...

****

Kis hazirliklarim tum hiziyla devam ediyor!

Seftali recelinden sonra gecen hafta ilk defa marmelat yapmaya giristim..orman meyvelerinden yani 500 gr cilek, 500 gr bogurtlen ve 500 gr blueberry'i yikayip temizledikten sonra 700 gr kadar sekere yatirdim 4-5 saat suyunu verene kadar beklettim..sonra coook kisik ateste arada sirada karistirarak ve kopuklerini alarak meyveler yumusayincaya ve kivami tutuncaya kadar pisirdim (tencerenin kapagi acik olmali) sonra blenderla tencerenin icinde sicakken pure haline getirdim ve yarim limon suyunu ekleyip yeniden 5 dk daha kaynattim..sonra sicakken strilize edilmis kavanozlara doldurdum ve ta taaaammmm:


hediye boyu marmelat :o)

****

Gecen hafta Meksikali arkadaslarimiz Lizeth va Raul "Hotel Rwanda" filmini kiralayip bize geldiler..cumcur cemaat misir, cips, sos masaya yigip izlemeye koyulduk..o gunden bu yana da sanirim hic birimiz etkisinden kurtulamadik..Tamamiyla gercek bir olay, isim isim gercek karakterler..ustelik cogumuzun hafizasini fazla zorlamayacak kadar da yakin tarih..sene 1994! Dunyanin gozunun onunde, Hutu ve Tutsi kavgasinin neticesinde olen 1 milyon sivil halk..ama ölmek var ölmek var! Filmin Hutu kahramaninin Tutsi'lere mensup karisina soyledigi gibi:

Geldiklerinde catiya cikmani ve cocuklarla birlikte asagi atlamani istiyorum...Massacre* is no way to die!"

*Massacre (Katliam, kiyim, kilictan gecirme)

Bulabilirseniz filmi DVD'sinden izleyin..Special Features bolumunde Don Cheadle'nin mukemmel bir performansla canlandirdigi Paul Rusesabagina karakterinin kendisiyle yapilmis bir roportaj var..o gunlerin gercek goruntuleriyle birlikte..

photo: Blid Alsbirk / United Artists

insan izlediklerinin gercekligine inanamiyor..yine de filmde Birlesmis Milletler baris gucu komutani Colonel Oliver (Nick Nolte)'in dedigi gibi televizyonlarda izliyoruz, haberlerde okuyoruz, icimiz burkuluyor, dunyanin civisi cikti diyoruz sonra keyifle hayatimiza devam ediyoruz..bir diger habere kadar aklimiza gelmiyor bile gorduklerimiz..

Seyirci kalmak istemeyenler icin:

Amnesty international: http://www.amnesty.org/

United Nationa Foundation / Rwanda: http://www.unfoundation.org/donate/rwanda.asp

4 comments:

  1. Gönüllü evsizler konusunu cok merak ettim, arayı açmadan yaz lütfen.
    Istanbul'u son ziyaretinde sana telefon etmistim bak TV de Coskun Aral var diye hatirladin mi, o gun evindeyken seni aradığım arkadaşım Uganda'ya yerleşiyor. Coşkun Aral ile de görüştü. http://pigmelerledans.blogspot.com/

    Sonbahar biraz daha geç döönse şu tatilden ne olur sanki :( ben de annemin güneste pişmiş ! vişne ve çilek reçelleri sonrasında da babmın yapacağı turşular ile hazırlıklıyım bu sevimsiz soğuk günlere :)

    ReplyDelete
  2. "Hotel Rwanda" Ankara Armada sinemalarinda bu hafta basliyor!

    ReplyDelete
  3. Peki Istanbul a ne zaman geliyor.

    Duygu, Jamie Oliver i bizde BBC den takip ediyoruz Istanbul da. Cok keyifli programlar yapıyor. Bir de Ready Steady diye program yapan zenci var ama adını unuttum. O da bayagı iyi.

    Duygu neden bir okyanus resmi yok, yoksa yine ben mi goremiyorum.

    Sefgiler
    Cigdem Karal
    www.evlimutlu.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Hotel Rwanda'yı ben de çok beğenmiştim. hayatta olan şeylerle bizim olduğunu zannetiğimiz şeyler arasındaki farkı ne kadar açıkça ortaya koyuyordu.
    ben nedense filmde, kızıl haç'la çalışan doktora takıldım. bütün o karmaşanın içinde, kendi kendine birilerini kurtarıyordu. hiçbir iddiası yok gibiydi.
    biz de ayağa kalkalım bir şeyler yapalım istiyoruz, bir türlü yapamıyoruz.
    bir yolu olmalı :)

    ReplyDelete